Post uit Canada

De Historische Vereniging Haule kreeg afgelopen week een pakketje uit Canada.

En…in dit pakketje zat een boek waarin de geschiedenis van de familie de Roos & Hiemstra op een zeer indringende wijze beschreven is. Ook zijn er vele unieke foto’s in afgedrukt.
Foto’s van de locatie’s waar ze gewoond hebben en van de familie Hiemstra, de Roos, Russchen en vele anderen uit de Haule en omstreken.
De Hiemstra’s hebben in de Tonckenshoeve in Haule gewoond en zijn in het jaar 1953 geëmigreerd naar Canada. Familie de Roos woonde op de Fenneweg in Haule en deze mensen zijn eveneens geëmigreerd naar Canada in hetzelfde jaar.
Over het wel en wee van hun leven op de Haule en in Canada , is een boeiend boek geschreven door Theo Hiemstra.
De omslag van het boek is een afbeelding van een schilderij en ook door Theo Hiemstra geschilderd.

De Historische vereniging Haule heeft van de familie Hiemstra een waardevol document cadeau gekregen . waarvoor zij deze familie zeer erkentelijk is!

In de komende tijd zullen wij unieke foto’s plaatsen van hun leven in Haule met bijbehorende verhalen. Foto’s van moedige familie’s die kozen voor een leven in Canada en het mooie Haule hebben verlaten.

Namens de Historische vereniging Haule
Hielkje Westerhof secretaris