Hendrik Jan Westerhof

Hendrik Jan Westerhof (Haule 9 april 1931 – Drachten 11 januari 2019)

De Historische Vereniging Haule heeft met verdriet kennisgenomen van het overlijden van Henk Westerhof
Henk was vanaf het eerste moment al lid van onze vereniging en wist met een onuitputtelijke energie en enthousiasme ons vele boeiende verhalen te vertellen over de Haule, over het leven op de Haule en over zijn leven.

Vaak zijn we in Drachten op bezoek geweest om verhalen van zijn geliefde Haule op te te tekenen.
Henk stond ons dan glunderend bij de deur op te wachten en wij zijn altijd hartelijk verwelkomd.
De gastvrijheid van Henk en natuurlijk ook van zijn Hillie zal ons altijd bij blijven.
Vaak moesten we dan middags ook aan tafel aanschuiven om van de kookkunst van Hillie te genieten En dat deden we! Tijdens het eten was Henk nog druk aan het vertellen en maande Hillie dikwijls Henk om toch maar te gaan eten.

De Historische Vereniging Haule is Henk heel veel dank verschuldigd voor al hetgeen hij voor ons gedaan heeft in de vorm van interessante informatie geven maar ook vanwege de vele foto’s die we mochten scannen.
Ook de film van de optocht in 2015 hebben wij van Henk gekregen.
Henk had ons nog vele verhalen kunnen en willen vertellen over alles wat hij wist maar dat heeft niet zo mogen zijn.
Wij betuigen ons medeleven met de familie, bij dit zo grote verlies.

Henk Westerhof met daarboven de foto van Polderweg 7 te Haule waar Henk geboren is.

Namens de Historische Vereniging Haule
Henk de Jong